Mielőtt beleugranál egy nagy ötletbe, picit állj meg és forgasd ezt körbe. Ok, hogy most jónak tűnik, de mit is akarok én ettől?
Mi az a tűz, amit ez lángra lobbantott bennem? Miért jó ez nekem, a cégemnek? Mit ad ez hozzá az én életemhez, a cégem életéhez?
Érdemes ezt mindjárt az elején megfogalmazni és leírni, amikor az érzés megszületik benned és a legerősebb. Így mindig elő tudod hívni, amikor esetleg a megvalósítás során nehézségekbe ütközöl. Ez fog továbbsegíteni.
Érdemes a klasszikus köröket is megfutni, mielőtt ugrasz:
- Mi ez a termék/szolgáltatás?
- Kiket szeretnél ezzel megszólítani? Mekkora ez a piac? Milyen értéket adsz ezzel a termékkel, szolgáltatással?
- Hány versenytárs van? Ők hogy mozognak – célpiac, érvelés, árazás? Lehetnek-e köztük stratégiai partnerek?
- Mekkora bevételt tud ez nekem hozni? (ügyfelek száma, ár)
- Milyen költségeim jelentkeznek?
- Van-e elég kapacitásom?
- Hogy néz ki az ajánlat, az érvelés?
- Milyen kommunikációs csatornát, tartalmat használok?
Jó, ha mielőtt beveszed az egész piacot, keresel egy pilot-ügyfelet, akivel az első köröket megfutod, és a gyerekbetegségeket feldolgozva mész tovább.
Lehet, hogy most azt mondod: ó, én ezt mint tudom. Tapasztalat, hogy ezeket az alapköröket szeretjük átugrani, majd utána szaladgálunk. Arról nem is beszélve, ha bennünk nem tiszta a koncepció, a csapatot sem tudjuk hatékonyan mozgatni, kommunikációs hibák sokaságában elmegy mindenkinek az életkedve és a haszon.
Ahhoz hogy célokat tudj adni, utat tudj mutatni és nem utolsó sorban útközben is jól érezd magad, fontos, hogy induláskor állj meg egy picit, és rakd le az alapokat. Hidd el megéri.